Titel og info
Monopol-svinet på TDC
Medie / Materiale og produktionsår
Manipuleret foto, social event
2003
Monopolsvinet var en datingprofil skabt til nogle TDC-medarbejdere som de kunne bruge i fællesskab på et af internettets kontaktsites og på den måde også tilbringe deres pauser i selskab med kunderne.
Monopol-svinet på TDC har været vist på
Den eksotiske hverdag
læs mere her
Billeder
Tekst
M
onopolsvinet var en datingprofil skabt til nogle TDC-medarbejdere som de kunne bruge i fællesskab på et af internettets kontaktsites. Projektet blev lavet i 2003. Medarbejderne i Callcenter 7 på TDC har til opgave at hjælpe og vejlede firmaets kunder når disse har spørgsmål om deres opkobling til internettet.
Et hovedformål med projektet var at give medarbejderne i Callcenter 7 mulighed for også at tilbringe deres pauser i selskab med kunderne. En type af hjemmesider, som dagligt får besøg af en vanvittig stor mængde af brugere, er de forskellige kontakt- og datingsites, som findes i mange udgaver til forskellige behov og det var derfor oplagt at lade medarbejderne stævne deres kunder her. Med et morph program genererede en computer et gennemsnits portræt af nogle TDC medarbejdere, der herefter blev udstyret med en beskrivelse af det værdisæt, som virksomheden gerne ser medarbejderne have i tankerne, når de er i dialog med kunderne. Alt i alt gav det data nok til at oprette en profil, som kunne repræsentere TDC medarbejderne i fællesskab på et af internettets kontakt sites. 
Når medarbejderne i dagligdagen omtaler deres arbejdsplads, sker det at de bruger det øgenavn, som på et eller andet tidspunkt er blevet givet virksomheden og brugernavnet for den kvindelige profil blev således Monopolsvinet. Medarbejderne blev informeret om profilens brugernavn og password og havde derfor mulighed for at læse og besvare de mails som profilen fik i den lille uges tid. Projektet var et forsøg på at knytte virsomhedens identitet tættere til den enkelte medarbejder. Det var et forsøg med at se hvor langt den enkelte ville gå med den fælles identitet i kontakten med kunderne. 
Monopolsvinet modtog 27 mails og hun besvarede to. Projektet var en del af "Den eksotiske hverdag", arrangeret af Investingart i 2003. Se eventuelt www.investingart.dk
Titel og info
Monopol-svinet på TDC
Medie / Materiale og produktionsår
Manipuleret foto, social event
2003
Monopolsvinet var en datingprofil skabt til nogle TDC-medarbejdere som de kunne bruge i fællesskab på et af internettets kontaktsites og på den måde også tilbringe deres pauser i selskab med kunderne.
M
onopolsvinet var en datingprofil skabt til nogle TDC-medarbejdere som de kunne bruge i fællesskab på et af internettets kontaktsites. Projektet blev lavet i 2003. Medarbejderne i Callcenter 7 på TDC har til opgave at hjælpe og vejlede firmaets kunder når disse har spørgsmål om deres opkobling til internettet.
Et hovedformål med projektet var at give medarbejderne i Callcenter 7 mulighed for også at tilbringe deres pauser i selskab med kunderne. En type af hjemmesider, som dagligt får besøg af en vanvittig stor mængde af brugere, er de forskellige kontakt- og datingsites, som findes i mange udgaver til forskellige behov og det var derfor oplagt at lade medarbejderne stævne deres kunder her. Med et morph program genererede en computer et gennemsnits portræt af nogle TDC medarbejdere, der herefter blev udstyret med en beskrivelse af det værdisæt, som virksomheden gerne ser medarbejderne have i tankerne, når de er i dialog med kunderne. Alt i alt gav det data nok til at oprette en profil, som kunne repræsentere TDC medarbejderne i fællesskab på et af internettets kontakt sites. 
Når medarbejderne i dagligdagen omtaler deres arbejdsplads, sker det at de bruger det øgenavn, som på et eller andet tidspunkt er blevet givet virksomheden og brugernavnet for den kvindelige profil blev således Monopolsvinet. Medarbejderne blev informeret om profilens brugernavn og password og havde derfor mulighed for at læse og besvare de mails som profilen fik i den lille uges tid. Projektet var et forsøg på at knytte virsomhedens identitet tættere til den enkelte medarbejder. Det var et forsøg med at se hvor langt den enkelte ville gå med den fælles identitet i kontakten med kunderne. 
Monopolsvinet modtog 27 mails og hun besvarede to. Projektet var en del af "Den eksotiske hverdag", arrangeret af Investingart i 2003. Se eventuelt www.investingart.dk
Monopol-svinet på TDC har været vist på
Den eksotiske hverdag
læs mere her
Copyright © 2014 Sixten Therkildsen
Denne hjemmeside er lavet af Sixten Therkildsen / www.hypeogmaskine.dk HYPE & MASKINE